Fakturering / Rekvisition av bidrag

För en mer effektiv och miljövänlig hantering av utbetalning av bidrag vill Svenska Byggbranschens Utvecklingsfond SBUF i första hand ta emot e-fakturor. Vi kan också ta emot pappersfakturor som pdf, och i nödfall även pappersfakturor med ordinarie postgång.

E-fakturor
 
Pappersfakturor som pdf

Vi samarbetar med InExchange och där finns det flera olika alternativ för leverantörerna att skicka e-fakturor. Kan ni redan i dag skicka en Svefaktura så använder ni er befintliga lösning.

 

Pdf-fakturor som skickas till oss måste, förutom de sedvanliga uppgifterna, även innehålla ett referensnamn inom SBUF. Ange Ruben Aronsson eller Lotta Northun.

Fakturorna måsta även innehålla uppgift om projektnummer. Är referensen eller projektnumret felaktigt kommer fakturan att stoppas.

1. E-fakturering via InExchange fakturaskrivare InExchange fakturaskrivare är den rekommenderade standardlösningen för dig med ett affärssystem.

 

Adressen som måste anges på pdf-fakturan:

Svenska Byggbranschens Utvecklingsfond

FE8020107051

832 80 Frösön

 

2. Webfaktura via InExchange web

Om ni inte har ett affärssystem som möjliggör elektronisk fakturering och/eller endast skickar ett fåtal fakturor om året kan ni enkelt registrera era fakturor kostnadsfritt på vår webbportal https://www.inexchange.se/inexchange-web/. 

 

Skicka pdf-fakturor med mejl till FE8020107051@dokumentkompetens.com.

Observera att varje faktura måste skickas i ett ”eget” mejl, det går inte att bifogas flera fakturor i ett mejl.

 

3. E-faktura via vår IT-partner InExchange

Skickar ni en större mängd fakturor till SBUF och har ett affärssystem som kan få ut en XML-fil? Då är en direktanslutning genom vår samarbetspartner InExchange det bästa alternativet.

 

Eventuella påminnelser vid försenad betalning skickar ni direkt till SBUF så att vi kan efterforska orsaken till dröjsmålet:

SBUF

Box 5501

114 85 Stockholm

Kontakta SBUF (08-783 81 00) eller InExchange (0500-44 63 60) för ytterligare information